İLETİŞİM

Tıbbi Sekreter

  • Sağlık kurum ve kuruluşlarında, sağlık hizmet sunumunun devamlılığı esası ile tıbbi iş ve işlemlerin gerektirdiği haberleşme ve yazışma hizmetlerini yürütür.
  • Sağlık kurum ve kuruluşlarında randevu hizmetlerini ve hasta kabul işlemlerini yapar,
  • Hastaya ait tıbbi ve idari kayıtları tutar, elektronik ve/veya sesli ortamlara kayıt edilen tıbbi verileri tıbbi belgelere dönüştürür.
  • Hasta dosyalarını ve gerekli görülen diğer belge ve raporları dosyalar, arşivleme ve hizmete sunma işlemlerini yürütür.
  • Belirlenen sınıflandırma ve kodlama sistemlerine göre klinik kodlama işlemlerini yapar.
  • Tıbbi istatistikler ile ilgili verileri derleyerek sonuçlarını üst yönetime raporlar.
  • Hasta dosyalan arşivinin kurulum ve işleyişinde görev alır.
  • Hasta dosyalarındaki eksikliklerin giderilmesini sağlar.
  • Hastanın taburcu ve transfer işlemlerini yapar, kurumlar arası iletişimi sağlar.